Lastik Sorunları ve Muhtemel Nedenleri
Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi | Düşük hava basıncı |
Direksiyon hakimiyetinin azalması | Düşük hava basıncı, aşınmış lastik |
Lastiğin omuzlarının fazla aşınması | Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standart dışı (geniş) jant kullanımı |
Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma, vuruntu, yalpalama | Yüksek hava basıncı, balanssızlık, jantta/mekanik aksamda ayarsızlık, standart dışı (dar) jant kullanımı |
Düzensiz aşınma | Bozuk rot ayarı |
Binek Lastiklerinin Kullanımda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
- Bozuk şartlarda yüksek hız yapmayın.
- Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
- Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken lastiklerin hava basıncını 2 PSI arttırın.
- Dış derinliği 1.6 mm.'ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
- Düzenli olarak stepne lastiğinizin de basıncını kontrol edin.
- Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
- Çekişin olumsuz etkilenmemesi için kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olmamasına dikkat edin.
- Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
- Supap kapaklarını daima kapalı tutun.
- Lastiğinizi temizlerken arap sabunu, cila, deterjan veya petrol türevi maddeler içeren kimyasallar kullanmayın. (*)
- Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.
(*) Lastiğin temizliğinde su kullanmak yeterli olacaktır. Ancak yüksek basınçlı su kullanılarak yapılan temizlik işlerinde, su tabancasının lastiğe çok yaklaştırılması (1-2 cm kadar) sonucu lastik yüzeyinde oluşan fazla ısı yüzeysel yanıklara neden olmaktadır. Bu sorun bilhassa jantlarda biriken kir ve çamuru sökebilmek niyeti ile su tabancasının lastiğe çok yaklaştırılması ile oluşmaktadır. Bu hususa dikkat edildiği müddetçe basınçlı su kullanımı lastik temizliğinde sorun yaratmayacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumlarınız için teşekkür ederiz...